FL:My Inspiration

Assalamualaikum.
 
OMG..tengah tengah malam still tulis blog. Gila glamor kau kan Amanda. Anyways, i just nak story something. I actually nak plan to have a trip to Korea. Because i putus cinta masa tu. I think, money banyak konon berkepuk-kepuk dalam ASB. This the way i think menyimpan paling selamat. Sebab susah nak buat keluar duit tuh.Dan duit tu sebenarnya for my wedding. Dek kerana kecewa, i give it as my present.hahaha...Dan sekarang kene start menyimpan semula sebab putera kayangan nak masuk minang tahun depan.katanya!!
The when decide to go to Korea, I start searching for the info. Cari sampai dapat semua maklumat. I just simple type " Korea Trip". So baca, baca, baca dan baca, i found satu blog yang best. Dia cerita semua yang i nak tahu. Tanpa komen pape. It's call silent reader.huhu.Namsan, Myongdong & Seoul. Everything.  I fikir, best lah blog dia ni. Kelakar.
After that, i thinking. I have satu tabiat kalau orang lain akan pikir aku ni berlagak, menunjuk-nunjuk or bertong-tong yang negative punyer. I suke sharing best memory with someone. For example if i beli makeup baru, i will show to my friend.Fiza jadi mangsa.hihi..
When i dah beli fight ticket, i ask Fiza about blog. Is it ok if i abadikan kenangan Korea tu dalam blog? She said, ok jer. Then one night, i don't know how is't  start ( sebelum buat blog), my friend said about Hanis Zalikha. Dan i pun ada tanda soal yang super besar kat kepala..Who?sape tu?..Kawan i cakap, itu blogger terkenal la. Aduh!!!ketinggalan zaman lagi. 
Dan esoknya i check kat internet, rupanya blog yang aku baca tu blogger famous amos. Wow. So amazing. Dia ialah Fatin Liyana. Start from that day, aku selalu baca. She really humble dan cool. Blog aku ni pun banyak merujuk dia. Sebab suka tengok blog dia. kemas dan teratur. Tapi blog aku ni tak tahu lah cukup teratur ke tidak. I hope teratur lah sebab bersengkang mata kot nak buat ni.
I bukan pandai buat lawak ke ape (eh kadang-kadang aku buat lawak orang gelak okies?), just want to share. Dan satu perkara yang aku pegang dari kata-kata Fatin Liyana " menulis dalam keadaan yang gembira & dari hati". Jika Fatin Liyana baca entry ni, i just want to say " Thank You" and Thanks you Allah Because temukan aku dengan Fatin Liyana. Walaupun sekadar dalam alam cyber. Sorry yer uolls jika entry ni takde gambar langsung dan sangat panjang berjela-jela..huhu.. Till then.Good Night. Chow Chin Chii. Assalamualaikum :)

No comments: